Złośliwy czasownik "piacere" - ćwiczenia!

Tym postem rozpoczynamy serię postów związanych z nauką języka włoskiego. Jak pewnie wiecie, od kilku miesięcy na kanale Italyolo pojawiały się filmiki, gdzie starałam się tłumaczyć zawiłości gramatyczne języka włoskiego. Sądzę, a informacje zwrotne od Was i od moich kursantów utwierdzają mnie w tym przekonaniu, że choć doskonale dajemy rady uczyć się języka bez pomocy polskiego, a wręcz jest to wskazane, to często szukanie analogii z językiem polskim lub "łopatologiczne" wyjaśnienie pewnych męczących kwestii w języku rodzimym, ułatwia sprawę.

W Nowym Roku na Italyolo youtube pojawiła się nowa rubryka: Italyolo Grammatica. W krótkich, 3-5 minutowych filmach będziemy tłumaczyć sobie wiele denerwujących gramatycznie kwestii. W miarę możliwości będę podsyłać linki do ćwiczeń: część z nich będę wykonywać sama, część odnajdywać dla Was w zagłębiach internetów.

Mam nadzieję, że projekt przyjmie się na tyle, że z czasem wesprzecie mnie w tych działaniach!

A tymczasem zapraszam Was, kto jeszcze nie widział, do obejrzenia filmu o piacere w dwóch częściach na youtube:





Dla tych, którzy film już zobaczyli, proponuję ćwiczenia. W komentarzu pod artykułem znajdziecie odpowiedzi.



Ćwiczenie nr 1: Uzupełnij odpowiednią formą piace/piacciono
Mi  giocare a tennis, ma non mi  le partite alla tv.

Non ricordo se a Maria  le banane.

Questa camicia ti  ?
Sì, la voglio comprare! Ma questi pantaloni purtroppo non mi .

Secondo te a Marco e Anna  l'idea di andare in montagna domani?
No, a loro non  mai le mie idee.

A mia mamma  le commedie, a me invece  i film d'orrore.

Marco non vuole venire con noi in discoteca, non gli  ballare.



Ćwiczenie nr 2: Uzupełnij formą zaimka dalszego (mi, ti, gli, le, itp.)
Lubię grać w piłkę.
 piace giocare a calcio.

Jako dzieci lubiliście chodzić do szkoły?
Da bambini  piaceva andare a scuola?

Nie smakował mu tort.
Non  è piaciuta la torta.

Nie lubiliśmy lekcji polskiego.
Non  piacevano per niente le lezioni di polacco.

Kupujesz Ani książkę? Nie wiesz, że ona nie lubi czytać?
Compri un libro ad Anna? Non lo sai che non  piace leggere?

I co? Co powiesz na film?
E quindi?  è piaciuto il film?

Ćwiczenie nr 3: Piacere w czasie Passato Prossimo (przewiń stronę w dół, jeśli nie widzisz ćwiczenia)

Powodzenia! Buona fortuna! Problemy zgłaszajcie w komentarzach ;)

Komentarze

Paulina pisze…
Ćwiczenie nr 1: Uzupełnij odpowiednią formą piace/piacciono
Mi piace giocare a tennis, ma non mi piacciono le partite alla tv.

Non ricordo se a Maria piacciono le banane.

Questa camicia ti piace
?
Sì, la voglio comprare! Ma questi pantaloni purtroppo non mi piacciono.

Secondo te a Marco e Anna piace l'idea di andare in montagna domani? No, a loro non piacciono mai le mie idee.

A mia mamma piacciono le commedie, a me invece
piacciono i film d'orrore.

Marco non vuole venire con noi in discoteca, non gli piace ballare.
Paulina pisze…
Ćw. 2
Mi
Vi
Gli
Ci
Le
Ti
Orsachiotto pisze…
Bardzo skuteczna i miła forma pouczania
Orsachiotto pisze…
Nie można dojść do 3-ciego cwiczenia.
Paulina pisze…
Proszę kliknąć słowo "ćwiczenie" i przewinąć suwakiem w dół, tak jak napisałam. Wszystko jest.
Moje zdjęcie
Paulina
Ciao a tutti! Lektorka języka włoskiego, pasjonatka kultury i języka Włoch oraz metodyki nauczania języków obcych. Spotkać mnie można w najlepszych szkołach językowych Krakowa, a ostatnio również na youtube (italyolo!). Gdy mogę, uciekam do Włoch ;) Zapraszam do obserwowania moich poczynań w sieci, a także na lekcje ze mną w Krakowie i na Skype! ;)

Zajrzyj jeszcze tu!